Merhaba, bu tarifi yaptığınızda belki de bir daha pastaneden kandil simidi almak istemeyeceksiniz çünkü tarifi bir pastane ustasından aldim :)) Denedim ve ailece çok beğendik. Simidim gevrek olması ve ağızda dağılması için biraz fazla pişmesi gerekiyor. Usta 20 dakika demişti fakat ben 30 dk pişirdim daha iyi pişti ve ağızda dağılan lezzetli bir kandil simidi oldu.








500 gram un
250 gram çok yumuşak tereyağı
1 yumurta
2 yemek kaşığı toz şeker
1 buçuk tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı su
yarım tatlı kaşığı mahlep
yarım tatlı kaşığı yaş maya
Fırınımızı 180 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz.
250 gram yumuşak tereyağının 500 gram un ile karıştırıyoruz,daha sonra bütün malzemeleri katıyoruz. Ne yumuşak ne de sert bir hamur elde ediyoruz. Daha sonra minik simit şekli verip önce suya sonra kavrulmuş susama batırıyoruz. Önceden ısınmış fırınımızda 25 dakika pişiriyoruz.
Afiyet olsun.