31.03.2012

Kavala Kurabiyesi





Kavala Kurabiyesini sevgili Berna Gürşen ve Işıl Sözer'in kitabi olan Butik Pastacilik kitabindan bakarak yaptim. Renk olarak aynisi olmadi malesef ama tadini çok begendim. ayrica kapali bir kabta saklayinca bayatlamiyor uzun sure bence.  Bu kurabiye kavrularak yapiliyor ve ben isi abartip fazla kavurdugum için rengi koyu oldu aslinda beyaz olmasi gerekiyordu :D 






Malzemeler:

1 su bardagindan biraz fazla toz badem
2 ve  çeyrek su bardagi un
1 su bardagi pudra sekeri
130 gr oda sicakliginda tereyagi
1 tatli kasigi vanilya
1 buyuk yumurta
1 tatli kasigi kabartma tozu
Yarim bardak badem


Yapilisi:

Un ve toz bademi tavaya koyup  kokusu çikana kadar kavurun. çak fazla rengi degismesin yoksa benimki gibi esmer olur :P  sonra altini kapatip sogutun. O soguyana kadar baska bir kapta pudrasekerinin yarisini  tereyagi, vanilyayi, yumurta ve kabartma tozunu çirpin. Kavurdugunuz unlu toz bademi ekleyip hamur haline getirin, eger  civik olursa  biraz un ekleyin. bademleride ekleyip biraz daha yogurun.
Firini 175° ye ayarlayin. O isinirken kurabiyelerinize yarim ay sekli verin yada istediginiz sekli. Yagli kagitli tepsiye aralikli dizip 25 dakika pisirin.firindan çikip soguyunca pudra sekeri ile susleyin. Afiyet olsunnnn :)


12 yorum:

  1. Unu kavurup yapılması ilginç geldi bana..Aklımda ! bir ara bunuda denerim :)
    Eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet banda ilginç gelmisti ama ben çok kavurdum sen oyle yapma aysegulcum :)

      Sil
  2. ımm bayılırım kavala kurabiyesine,bi ara denedim biraz uğraştırdı beni,sonra bi daha hazır aldım :) çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz ugratiriyor evet canim ama tadi super :)

      Sil
  3. harika olmus canim
    ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim tatlım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Şahane görünüyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ben de cok severim bu kurabiyeyi gecenlerde kardesim getirmisti, mutlaka evde yapmayi da denicem eline saglik..

    YanıtlaSil
  7. kavala kurabiyesini çok severim ama hep hazır alırım maalesef, tutturması zor gibi görünüyor yine de denicem ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. harıka olmus kurabıyeler ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search