3.08.2011

Porsiyon Guveçte Etli Musakka


                     

Mubarek Ramzan ayi geldi çok sukur. Her bittiginde Gelecek Ramazan ayina kavustur Allah'im diye dua ederiz. Bu senede Rabbim bizi kavusturdu. Ilk iki gun kayinvalidemlerde yedigimiz için yemek yapmamistim. Uçuncu gunu bu yemegi yaptim.Yemegin ismini koyarken bayagi bir dusundum. Cunku hem turlu gibi hem musakka. En sonunda bunu koydum. 2 kisiyiz ama aç doymam zannedermis hesabi doymayiz diye 4 kisilik yaptim. Esimden tam not alinca benimde keyfime diyecek yoktu tabi :) Herkesin Ramazan ayi mubarek olsunnnnn.

Malzemeler:

1 patlican
1 havuç
1 ortaboy patates
2 domates
1 ortaboy sogan
250-300 gr civari dana eti
1 kabak
2 yesil biber ( ben çabuk bozuluyor diye dograyip dondurucuya atiyorum,ordan çikartmistim )
1 yk salça
tuz-karabiber-pul biber
kizartmak için yag

Yapilisi:

Patlican-kabak-havuç-patates yikanip kurulanip kabuklari soyulup minik minik dogranip kizartin. Kizaranlari suzgece koyunki yagini suzsun iyice. Baska bir tencerede sogani yemeklik dograyip iki yemek kasigi sivi yag ile kavurun. Yesil biberide dograyip iyice öldurun ve sonra eti kusbasi seklinde dograyip tencereye koyup kavurun.Firini 200° ye getirin isinmaya baslasin. Etler pistikten sonra Kuçuk guveclere paylastirin. Kizartilmis sbzeleri yagini almak için havlu peçeteye dokun ve onlarida guveclere paylastirin. Uzerlerine Baharatlarini tuzunu dokun. Bir kasede kaynamis suyu bir yemek kasigi salca ile karistirip guveçlerede dokun. Domates ve biberleri kapak yapip isinmis firina verin 20-25 dk pisirin ve servis yapin. Afiyet bal olsun.










Yorum Gönder

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search